Rabu, 29 November 2017

GLADHEN PAS X GASAL 2017/2018



1.    Tembang macapat iku mujudake tembang Jawa kang uga sinebut....
A.  Tembang gedhe             D. Tembang madya
B.  Tembang tengahan        E. Tembang dolanan
C.  Tembang cilik
2.    Wilangan wanda saben gatra kasebut ....
A.  Guru lagu                       D. Guru basa
B.  Guru wilangan               E. Guru wanda
C.  Guru gatra
3.    Dene kang ngemot pathokan tibaning swara pungkasan (dhong-dhing) saben sagatra ....
A.  Guru lagu                       D. Guru wilangan
B.  Guru privat                    E. Guru les
C.  Guru sastra
4.    Cacahe tembang macapat kuwi ana ....
A.  6                                     D. 10
B.  4                                     C. 11
C.  7
5.    Tembang macapat kang asale saka tembung mungkur kang ateges nyingkiri hawa nepsu angkara murka. Kang dipikir tansah kepingin weweh marang sapadha-padha diarani ....
A.  Mijil                               D. Pangkur
B.  Megatruh                       E. Sinom
C.  Durma
6.    Tembang Pangkur duweni watak ....
A.  Sembrana parikena, sasenenge
B.  Manis, luwes, sengsem
C.  Gagah, greget, sereng
D.  Susah, sedhih, getun, keranta-ranta
E.   Kulina, rumaket
7.    Tembung ‘sereng’ iku tegese ....
A.  Seneng                           D. Banter
B.  Susah                             E. Perang
C.  Galak
8.    Gatekna tembang ngisor iki!
Jinejer ing Wedhatama
Mrih tan kemba kembanganing pambudi
Mangka nadyan tuwa pikun
Yen tan mikani rasa
Yekti sepi asepa lir sepah samun
Samangsane pakumpulan
Gunyak-ganyuk nglelingsemi
Nitik pathokane tembang iku kalebu tembang macapat ....
A.  Dhandhanggula             D. Sinom
B.  Pangkur                         E. Kinanthi
C.  Mijil
9.    Mrih tan kemba kembanganing pambudi
Tembung kemba tegese ....
A.  Isin                                 D. Ragu
B.  Pinter                             E. Luwih
C.  Kulina
10.              Yekti sepi asepa lir sepah samun
Tembung lir tegese ....
A.    Aja                                D. Kaya
B.  Ora                              E. Rasa
C.              Ati      
11.    Tegese gonyak-ganyuk nglelingsemi yaiku ....
A.  Sakarepe dhewe mula ngisin-isini
B.  Supaya ora mangu-mangu tumindake
C.  Mapan ing papan ing sepi murih wening atine
D.  Aja tumindak kang singlar saka wewaton urip
E.   Tumindak becik iku minangka lambang kamulyan
12.    Gunyak-ganyuk nglelingsemi
‘nglelingsemi’ saka tembung lingga ....
A.  Eling                            D. Esem
B.  Lingsem                       E. Semi
C.  Nglelingsem
13.    Crita cekak kang nyritakake sawijine paraga ing saperangan uripe diarani....
A.  Cerbung                       D. Hikayat
B.  Roman                         E. novel
C.  Cerkak
14.    Papan lan wektu kedadeyan ing sajroning crita diarani ...
A.  Tema                            D. latar
B.  Alur                             E. amanah
C.  paraga
Kepala sekolah kula menika kepala sekolah ingkang disiplin. Kula mboten saged mbayar SPP lajeng dipun medalaken saking sekolahan, ananging kulo mboten dendam. Sanajan kula sampun mboten sekolah malih, nalika piyambakipun kecelakaan, kulo malah nulungi.
15.    Budi pekerti saking cariyos kasebut...
A.    Dados kepala sekolah ingkang mboten disiplin
B.     Kepala sekolah ingkang tegelan
C.     Boten dendam marang tiyang sanes
D.    Dados tiyang ingkang sugih supados saged mbayar SPP
E.     Dados preman terminal

16.    Tokoh pawongan ing sajroning crita diarani ...
A.    Latar                            D. Paraga
B.     Watak                          E. Plot
C.     Setting
17.    Bakune crita wiwit saka wiwitan nganti pungkasan diarani ....
A.  Setting
B.  Tema
C.  Amanat
D.  Alur
E.   Paraga
18.    Informasi anyar utawa informasi ngenani sawijining prastawa kang dumadi, diwartakake lumantar wujud cetak, siaran, internet, utawa saka pirembugan marang wong liya diarani utawa pamireng....
A.  Pawarta                       D. Crita cekak
B.  Wara-wara                   E. Karonsih
C.  Crita rakyat
19.    Pawarta kang isih dadi underaning rerasan ana masarakat bakal antuk kawigaten kang luwih tinimbang pawarta-pawarta kang wes kang wis kadaluarsa, kalebu bobot timbang surasane pawarta ....
A.   Anyar                                     D. jeneng
B.  Konflik                        E. caket
C.  Unik
20.    Larah-larahe kedadeyan ndadekake pasulayan utawa ontrn-ontrn bisa narik kawigatene para pamiarsa, kalebu bobot timbang surasane pawarta ....
A.  Penting                        D. Unik
B.  Caket                           E. anyar
C.  Konfik

21.    “Pak, Bu, kulamangkatrumiyinnggih”. AtureJarwoingsaben-sabenarepmangkatsekolah.
“Ya le, ngati-atiya, ibuurungisangenehisangumergawingidaganganemungokeh sing dadipotangan. Ora papa le?”,ibunenyautpamiteJarwokanthi rasa radasedhihgeneaorabisamenehisanguanakekangmungsijikuwi.
“Botenmenapabu, sanguingkangwingitaksihkok”, sauraneJarwokanggongandhahakepenggaliheibu.
Sakacuplikancerkakingnginggil, kepriye watakeJarwo?
A.  Egois
B.  Ngertibasa
C.  Pangerten
D.  Apik
E.   Nakal

22.    Wingi sore Budi dolananaomahe Anton sing wisapiklagiwaeanggonembangun.
Setting papanlanwekdalcariyosingnginggilyaiku…
A.  Omahe Budi, dolan
B.  Omahe Anton, wingi sore
C.  Budi, Anton
D.  Dolan, Omahe Anton
E.   Anton, Omah
23.    ATI
Mungsiji, kabehpadhanduweni
Mergakuwimanungsabisangrasa
Ngrasasenengbungahlansusah
Malah…
Manungsaugabisakakehanpolah
Alalanbecikinguripe
Gumantungsakabarangsijiiki,
Dasanamanetembungati, yaiku
A.  Manah, kalbu, wardaya, penggalih, driya
B.  Sungkawa, susah, sedhih, rudatin
C.  Badan, salira, angga
D.  Giri, aldaka, ancala, arga, ardi
E.   Agni, tirta, wre,
24.    Saben perangan nduweni fungsi dhewe-dhewe lan beda-beda lan dibangun ing sandhuwure lemah kang amba.
Dasanama saka tembung kang kacithak miring
A.  Jaladri                          D. Surya
B.  Bayu                            E. wulan
C.  Siti
25.    Tumeka + ing menawa digarba dadi ....
A.  Teka
B.  Tumeka
C.  Tumeka ing
D.  Tumekeng
E.   Tumeking
26.    Tembung kang suda cacahe aksara utawa tembunge diarani ....
A.  Tembung garba
B.  Tembung plutan
C.  Saloka
D.  Bebasan
E.   Tembung saroja
27.    Kang kalebu tembung saroja yaiku ....
A.  Mukti wibawa
B.  Swara
C.  Sitinggil
D.  Ngulek sambel
E.   Wirotama
28.    Karepe ngirit nanging malah entek akeh.
Bebasan ing dhuwur tegese ....
A.  Dahwen ati open
B.  Criwis cawis
C.  Cincing-cincing meksa klebus
D.  Emprit ambuntut bedhug
E.   Angon mangsa
29.    Tetembungan kang kasamaun ing ukara, dadi ora wantah, lumrahe saemper kahanan alam, kewan, utawa tetuwuhan lan kang ajeg panganggone, ngemu surasa pepindhan tumrap pawongan diarani ....
A.  Paribasan
B.  Kerata basa
C.  Bebasan
D.  Tembung garba
E.   Saloka
30.    Ing ngisor iki kang kalebu tuladha saloka yaiku ....
A.  Kencana katon wingka
B.  Ana catur mungkur
C.  Adhng-adhang tetesing embun
D.  Gajah alingan suket teki
E.   Golek banyu bening
31.    Ing ngisor iki sing paling trep karo unggah-ungguh basa yaiku ....
A.  Ibu menehi dhuwit Simbah
B.  Ibu maringi dhuwit Simbah
C.  Ibu nyukani arta Simbah
D.  Ibu nyaosi dhuwit Simbah
E.   Ibu nyaosi arta Simbah
32.    Kalawingi sonten Bapak nembe kemawon ... dhateng Sragen saprelu mundhut winih lombok.
Tembung sing paling trep kanggo njangkepi ukara yaiku ....
A.  rawuh
B.  tindak
C.  mundhut
D.  kondur
E.   lunga
33.    Simbahku yuswane wis satus taun. Adhiku ... lagi patbelas taun.
Tembung kang trep kanggo ngisi ceceg-ceceg ing dhuwur yaiku ...
A.  Yuswane
B.  Lare
C.  Ulang taune
D.  Umure
E.   Dinane
34.    Bu Guru ngongkon murid-murid gawe geguritan.
Ukara kasebut menawa diowahi nganggo basa krama, yaiku ....
A.  Bu Guru prentah murid-murid gawe geguritan.
B.  Bu Guru ngengken murid-murid damel geguritan.
C.  Bu Guru ngendikani murid-murid ken damel geguritan.
D.  Bu Guru ndhawuhi murid-murid damel gguritan.
E.   Bu Guru ngaturi murid-murid damel geguritan.
35.    Pak Jono tuku jeruk rong kilo.
Ukara kasebut yen katulis nganggo basa krama dadi ....
A.  Pak Jono tumbas jeruk kalih kilo.
B.  Pak Jono mundhut jeruk kalih kilo.
C.  Pak Jono mundhut jeram kalih kilo.
D.  Pak Jono tumbas jeram kalih kilo
E.   Pak Jono nyuwun jeram kalih kilo.
36.    Ajapatingslebarnyenyepetnetra
Mundhakdadisusuhinglelara
Dasanamane tembung ‘netra’, yaiku ....
A.    Mripat, soca, paningal
B.     Mustaka, mripat, rikma
C.     Wadana, pasuryan, mripat
D.    Karna, talingan, paningal  
E.     Kuping, mata, mripat
37.    Gundul gundul pacul... cul... gemblelengan..
Nyunggi nyunggi wakul... kul... gemblelengan...
Wakul ngglimpang segane dadi sak latar...
Wakul ngglimpang segane dadi sak latar...
Kados pundi watakipun bocah wonten ing tembang menika...
A.    Sombong
B.     Rendah hati
C.     Sabar
D.    Kendhel
E.     Apikan
38.    Piwulang kang bisa kapundhut saka tembang menika...
A.    Dados bocah kedahipun kendhel nglampahi pagesangan
B.     Dados bocah kedah mbiyantu tiyang sepuh
C.     Dados bocah mboten pareng nesu-nesu
D.    Dados bocah kedahipun mboten sombong lan ngati-atis
E.     Dados bocah kudu nakal karo wong liya
39.    Senin kepungkur, saksampunipun sarapan lajeng kula kesah wonten sekolah. Dugi sekolah jam 7, para guru ugi murid sampun samampta badhe nglampahi upacara......
Alur kang digunakake wonten ing cariyos menika....
A.    Progresif
B.     Maju
C.     Gabungan
D.    Mundur
E.     Miring
40.    Aksara Jawa iku cacahe ana....
a.       25                    D. 22
b.      20                    E. 30
c.       15
41.    Paribasan sing bisangambarakekahanantanahjawa sing suburmakmuryaiku. ...
A.  sepi ing pamrih rame ing gawe
B.  gemah ripah loh jinawi
C.  alon-alon waton kelakon
D.  becik ketitik ala ketara
E.   sapa salah seleh
42.    [aomhaikufig[wskkyujti
Seratansakingwacankasebut menawidipungantosaksaralatininggihmenika…
A.  Omahikudhigawesakakayujathi
B.  Omahikudigawesakakayujati
C.  Omahikudigawesekakayujati
D.  Omahikudigawesakakayujathi
E.   Omahikudhigawesekakayujathi
43.    ?akulgimulihnlikbp[konF|/.
Ukara ing dhuwur wacane ....
A.  Aku lagi mulih rikala bapak kondur.
B.  Aku lagi mulih nalika bapak wis kondur.
C.  Aku wis mulih nalika bapak wis kondur.
D.  Aku lagi mulih bareng bapak kondur.
E.   Aku lagi mulih nalika bapak kondur.
44.    ?anbvumiliai=[aomhkuwi.
Ukara ing dhuwur unine ....
A.  Ana banyu mili ing omah kuwi.
B.  Ana banyu geni ing omah kuwi.
C.  Ana banyu mili ing jero omah kuwi.
D.  Ana banyu mili ing sih wetan omah.
E.   Ana sumber mili ing omah kuwi.
45.    Bumi nusantara wis kondhang kaloka.
Yen ditulis nganggo aksara Jawa yaiku ....
A.  ?buminusnTrwi[sKonD=k[lok.
B.  ?buminusnTrwisKnD=klk.
C.  ?buminusntarawisKnD=klk.
D.  ?bumi nusnTrwi[sKonD=k[lk.
E.   ?buminusnTrwsk[oklok.
46.    Anak kucing arane ....
Wangsulan kang trep kanggo ngisi ceceg-ceceg ing dhuwur yaiku ....
A.  Cemeng
B.  piyik
C.  Belo
D.  Bledug
E.   Tobil
47.    Bapak paling seneng . . . kopi.
Wangsulan kanggo ngisi ceceg-ceceg ing dhuwur yaiku ....
A.  vpu
B.  da/
C.  zunJ|k\
D.  [foln\
E.   g[w
48.    Dadibocahsekolah kudu sregep….
..........
A.  mvCi=
B.  mzn\
C.  msk\
D.  sinau
E.   vmB|tG[w
49.    ?ai=z/ssu= .....
A.  p=g[w
B.  k/ycipT
C.  tuld
D.  anFyni
E.   ausu=
50.    ?kemB=[lo[mBok\ ....
A.  my
B.  kruk\
C.  [mnik\
D.  menik\
E.   my=

II.  Wangulana pitakonan ing nggisor iki kanthi pener!
1.        Tembang macapat iku cacahe ana 11. Coba sebutna tembang-tembang macapat! Paling sithik 4 wae!
2.        Paugeran damel tembang macapa tiku kudu njangkepi guru gatra, guru lagu, lan uga guru wilangan. Cobi jlentrehna apa kang diarani guru laguiku!
3.        Tulisna unsur-unsur instrinsik sing bisa ditemokakae ana ing sajroning crita cekak!
4.        Saben jinis carita kuwi duwe titikan / ciri khas kang bisa dadi pambeda antarane jinis crita siji lan crita jinis liya-liyane. Coba tulisna apa wae kang dadi titikane crita cekak utawa cerkak?
5.        Wujud teks kuwi ana teks kang asipat deskripsi lan kang asipat narasi. Apa kang diarani teks deskripsi?
6.        Tembung garba yaiku tembung kang dumadi saka rong tembung utawa luwih kang didadekake siji kanthi nyuda cacah wandane /sukukatane kang ora ngowahi tegese/artine. Kasebutna tuladha tembung garba! Paling sithik 3 wae!
7.        Gawea tuladha ukara migunakake tembung saroja! Paling sithik2!
8.        Ukara ing ngisor iki owahana nganggo basa krama!
A.  Rojali diprentah ibune tuku beras ing pasar.
B.  Aku ngirim layang marang wong tuwaku.
9.        Ukara ing nggisor iku tulisen migunakake aksara jawa kang trep!
A.  Kuwi apa roti mari
B.  Gemah ripah loh jinawi
10.    Gantinen nganggo tulisan latin!
kpisnBpbiyu=k=ke[pzinHn[kKsugih lnP=kt\

SILAHKAN BUKU/ LKS YANG DIKUMPUL DIMEJA SAYA DIAMBIL UNTUK BELAJAR 

Tidak ada komentar:

Posting Komentar